Choose your language

fredag 23. mars 2018

På rekke og rad


Det drypper fra takene. Endelig! Men med lange dager på jobben har det ikke blitt noe tid og ork til å ta med kameraet på tur, ikke engang rundt husveggene. Der er det umulig å bevege seg rundt på grunn av all snøen. Jeg føler meg innesperret!

Godt jeg har flere feriebilder på lager. Denne røde spurvefuglen så jeg mye av, ofte i store flokker. På norsk kalles den rødvever, en slags kardinal i følge wikipedia, "Foudia Madagascariensis" - red cardinal fody er ett av mange navn på engelsk.









9 kommentarer:

  1. Føler med deg!Lange nattevakte trøtt i tryne..Ikke mye inspiratsjon og ut å ta bilder Spesielt ikke i dette været vi har hatt..Enten for kaldt, for glatt ,for mye regn..åhh jeg trenger en sydentur!!

    Flott bilde fra deg!Har alldrig sett slike røde spurver jeg!

    God Paaaske! :)))

    SvarSlett
  2. Especially impressive with the RED!

    SvarSlett
  3. Hello Irene, the birds do look like musical notes. Pretty red birds, wonderful captures. Happy Friday, enjoy your weekend!

    SvarSlett
  4. These are beautiful shots. Something about birds on a wire that makes for a great photo.

    SvarSlett
  5. Beautiful red isn't ugly.

    SvarSlett
  6. What beautiful birds, and beautiful photos!
    Kay
    An Unfittie's Guide to Adventurous Travel

    SvarSlett

Thanks for visiting and leaving me a comment!