Choose your language

lørdag 8. april 2017

Nøtteliten


Jeg syns det er artig med ekornbesøk. Det er to, kanskje tre som stikker innom i blant og forsyner seg av fuglematen. En sjelden gang er det to på en gang, men det er ikke lett å se forskjell på dem, så da heter de alle sammen "Nøtteliten"

Forrige helg rakk jeg å hente min gamle gode 50d og satte på EF 100-400, et godt par sammen (som jeg brukte på safarituren i fjor). Problemet er som regel at det mangler lys og 50d er ikke kjent for å tåle å skru opp ISO-verdiene. Endelig klaffet det, sola tittet frem og jeg fikk de bildene jeg ville ha.


Syns det er artig å sitte på kjøkkenet og se på den lille akrobaten. Måten de kommer til både meiseboller og matestasjonene. Og de mestere til å fjerne skallet på solsikkefrøene. Nøttene som var igjen fra jul er forlengst borte. Men jeg fant flere da jeg fikset opp i bedene. 

Hyggelig formiddagsunderholdning, jeg tar gjerne i mot mer besøk!






10 kommentarer:

  1. De er såå søte! :)))))

    SvarSlett
  2. Hello Irene, I love your cute squirrels. Their ears tufts look adorable. The lighting is perfect, awesome photos. Thank you for linking up and sharing your post. Happy Saturday, enjoy your weekend!

    SvarSlett
  3. Wonderful photography of the squirrels in action ~ great captures ~ thanks,

    Wishing you a Happy Day ~ ^_^

    SvarSlett
  4. så søte :-) jeg hadde kjøpt så mange nøtter , alle er borte men så ikke en eneste ekorn her hos meg :-(

    SvarSlett
  5. So acrobatic for some food. Great shots.

    SvarSlett
  6. Det ser ut for at du har valgt en god kombinasjon. Ekornbildende satt som et skudd og vårfornemmelsen er virkelig inkludert :-)

    SvarSlett
  7. Magnifico el modo en que lo has captado... Unas imagenes preciosas

    SvarSlett

Thanks for visiting and leaving me a comment!