Choose your language

mandag 21. mars 2016

Med pels og fjær

Her er flere bilder fra Serengeti, denne gangen ikke bare store pelskledte dyr, men noen fuglene også.

Serengeti består for det meste av savanne, store gressletter med ett og annet tre. Men i noen deler er det kratt og skog, derfor er også dyre og fuglelivet variert. Trær skaper skygge og er en fin plass å hvile, samt skaffe seg oversikt over det som skjer på bakken.



Savannen slik jeg vil huske den. Gress i mange nyanser, og ett og annet akasietre. 




En leopard hviler på en gren, ikke så lett å få øye på. Men vi hadde en dyktig guide!



Sjiraffene derimot, rager over de fleste av trærne, og bøyer seg rett ned i matfatet



En savanneørn/steppeørn (tawny eagle) sitter i toppen av et tre og følger nøye med



En annen har kommet over noe å spise, midt i veien. Muligens et trafikkoffer



Vi er i nærheten av et elveleie og trærne står tettere, og større sjanse for å finne fugler og dyr. Leoparden her er godt synlig, men er på betryggende avstand



Guiden fikk plassert bilen litt nærmere og med telelinse/kikkert fikk vi en god titt



Hvithodet gribb (white headed vulture). Imponerende, men ikke spesielt vakker



Perlehøne (helmeted guineafowl)



Praktstær (superb starling)



Apefamilie i et tre ikke langt fra veien. Stod lenge å fulgte med dem



Grønn marekatt (vervet monkey)


SATURDAY'S CRITTERS

# 4











7 kommentarer:

  1. Åhh jeg blir helt syk når jeg ser slike flotte bilder!!Spesielt de første er bare alt hva jeg tenker om Africa!!!!Jeg synest jeg hører summingen fra naturen varmen og gleden av å være der,du imponerer meg Irene!
    Ønsker deg en God Påske!

    Hilsen Anita

    SvarSlett
  2. Hello Irene, what a beautiful post. I love the landscapes and the beautiful animals and birds. The leopard in the tree is awesome. The eagle is cool. Fantastic post and photos. Happy Monday, enjoy your new week!

    SvarSlett
  3. Indeed beautiful photo's again. Great work.

    SvarSlett
  4. så fantastiske bilder Irene !!!

    SvarSlett
  5. For en fantastisk tur dere har hatt, og så mye flotte bilder!
    God påske :-)

    SvarSlett
  6. Så nydelig Irene. For en opplevelse dette må ha vært.

    SvarSlett

Thanks for visiting and leaving me a comment!