Choose your language

søndag 29. mars 2015

Redningsaksjon


Mange har allerede sett dem en stund. Men her hos meg har de såvidt rukket å vise seg.

Disse små dukker opp midt på gressplenen hvert år . Snøfallet denne uka sørget for at de ble liggende en halvmeter under tung snø. Så igår tok jeg frem snøskuffa for å "redde" dem. Mr Canon syns det var en ide å forevige minnet, i tilfelle de ikke klarte seg :)



Det er ikke første gang mine krokus er bitt begravet under en halvmeter snø - de klarer seg, det er sikkert



Det gjør mine juleroser også. Men jeg syns det var synd de måtte blomstre alene under snøen. Så de ble gravd frem de også




"Tuen" med julersoser blir større og større for hvert år. De er virkelig en fryd for øyet



Jeg vet ikke hvor mange bilder det har blitt av dem opp gjennom årene. Når våren kommer "glemmer" jeg det, og legger meg på kne med makroobjektivet tett på for å forsøke å finne nye vinkler å forevige skjønnhetene på :)




9 kommentarer:

  1. Che meraviglia questi fiori! Buona domenica delle Palme! : ) ciao Cri

    SvarSlett
  2. Herlighet så fine bilder!!!!Ja jeg kan ikke få nok av disse snøblomstene:))))Vakre!!Også juleblomstene!Ønsker deg alt godt i påsken Irene!Vi snakkest!

    Anita

    SvarSlett
  3. Love those spring flowers! Beautiful colors, great limpidity of the last flower. Is this a Helleborus.
    Nice sundayevening.

    SvarSlett
  4. Thank you for rescuing them :)
    The Christmas rose sure is a beautiful one,
    it has such a beautiful colour.
    Have a fine evening
    【ツ】Knipsa

    SvarSlett
  5. Fantastisk å se at blomstre vinne rover snøen iblant ;), ha en god ny uke :)

    SvarSlett

  6. Superb collection of beautiful flowers. I like a lot.
    You are great with your camera.

    hugs

    · LMA · & · CR ·

    SvarSlett
  7. det siste liker jeg best Irene !

    SvarSlett
  8. Soft and beautiful.
    Happy Spring, Irene!

    SvarSlett
  9. Dreamy spring shots! Have a wonderful Easter.

    SvarSlett

Thanks for visiting and leaving me a comment!