Choose your language

mandag 29. august 2011

Sensommer

Mandagstema er sluppet og temaet er SENSOMMER. Det er siste rest av august, høsten puster oss i nakken og jeg syns det er vemodig at sommeren snart er over .... men det er også flott med sensommer, for nå er det mye sopp i skogen. Mitt bidrag er fra soppturen forrige helg.


På vei til soppstedet vårt ... noe lyser opp, men det er ikke denne vi er på jakt etter!



Godt kamuflert, men vi fant det vi håpet på ..... mange kantareller



Litt av fangsten ... Mange kantareller, noen få traktkantareller og en enslig steinsopp


Mitt MANDAGSTEMA # 73

For å være med eller se flere bilder må du besøke HELENE

 

21 kommentarer:

  1. Vad härligt att strosa kring i svampskogen.. Skogens guld, så himla gott.. Bilderna Mmmmmm så fina :)

    SvarSlett
  2. Åh, vilka härliga svampbilder. Stensoppen ser ut som en figur.

    SvarSlett
  3. Hienoja 'Syksyn-Sieni-Sommitelmia'...!

    SvarSlett
  4. quanti funghi!..ma sono commestibili? ciao

    SvarSlett
  5. Cate ciuperci! Ultima poza este foarte sugestiva.

    SvarSlett
  6. Så klart, sensommer er tid for plukke sopp =) Finner du først en kantarell, er det alltid flere der...bare man løfter på kvister og løv!

    SvarSlett
  7. The summer is alreaddy over....it's so cold and wet.

    Greetings, Joop

    SvarSlett
  8. Härliga bilder, visst är det underbart med all svamp i skogen. Vissa som smakar bra och vissa som bara är vackra! :)

    SvarSlett
  9. Jeg har forsøkt å finne ut hva den røde soppen er, og har kommet til at det kan være en rød kremle - sildekremle (Russula xerampelina). Den er spiselig. Men jeg tar aldri med meg noe hjem og smaker såfremt jeg er HELT sikker! Så denne soppen lot jeg få stå :)

    SvarSlett
  10. Nydelige sensommerbilder! Minner meg om at jeg burde gå ut i skogen får å se etter sopp:o)

    Heleneklem

    SvarSlett
  11. Hvor ser de flotte ud svampene, og det er nemlig rigtig sensommer.. :-)

    SvarSlett
  12. Herlig med slike fangster!
    Kantarell og steinsopp er jo de beste da!

    SvarSlett
  13. Skønne billeder..er vild med farverne. Sensommer i stor grad ;-)

    SvarSlett
  14. Det er lekre bilder som virkelig viser sensommer. Det lukter sopp av bildene dine!

    SvarSlett
  15. Dette ble sikkert et herlig måltid. Fargerike og vakre bilder fra soppturen. Well done!

    SvarSlett
  16. Soppturer har jeg faktisk ikke vært på før,
    kanskje på tide å gjøre et forsøk!
    Ser jo moro ut når en finner det en leter etter og kan gå hjem og lage noe godt :)
    Flott bildeserie!

    SvarSlett
  17. Fantastiske billeder! Jeg er helt solgt og ville ønske det var mine - så ville jeg prale :-)
    Jeg vidste ikke, at tragtkantarellerne allerede er kommet. Jeg må på jagt snarest...

    SvarSlett
  18. Rigtig gode billeder - Jeg kan så godt lide de farver der er her nu og er på vej

    SvarSlett

Thanks for visiting and leaving me a comment!