Choose your language

lørdag 2. juli 2011

Solskinnsblomsten

Nok en regntung dag ... med jeg sitter ikke ved "teltene" og gremmes av den grunn! Har nettopp avsluttet en god krimbok av Håkan Nesser, og "Gjenferd" av Jo Nesbø er nå ledig og klar for lesing (min mann har nettopp avsluttet den og er sprekkferdig til å fortelle). Tidligere i år tok jeg noen bilder like i nærheten ... jeg tenkte de kunne muntre opp på en dag som denne .......... la meg presentere :



Søstrene "Taraxacum officinale" ... på godt norsk LØVETANN



Våre naboer i øst kaller dem Maskros, i syd Mælkebøtte
og i mitt hjemland nummer to sier de Paardenbloem



På engelsk kalles de Dandelion, tyskerne sier Löwenzahn
i mitt kjære italia Tarassaco



Solen kommer plutselig tilbake
om ikke annet så kan vi ha sol i hjertet og sol i sinnet!

Ha en fin "solskinnsdag" alle sammen!

10 kommentarer:

  1. BeautifulPictures
    GoodCreations

    SvarSlett
  2. Prachtige opnames...heerlijk zomers die gele kleur.

    Groetjes, joop

    SvarSlett
  3. Ja, den kommer straks tilbake skal du se:-) Nydelig sommerbilder dette her Irene. Nyt feriedagene dine.

    Jeg er hjemme nå.. kan ikke ha så lenge fri om gangen, så det blir noen turer innimellom jobbing.

    Klem fra Tania

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder av en blomst som mange ikke liker så godt. men den er flott der den står å lyser som sola. Kos deg med boka.

    SvarSlett
  5. Ha en fin solskensdag du med med fina blomster! Två favoritförfattare du nämner för övrigt !

    SvarSlett
  6. Jag gillar verkligen maskrosor förutom att man nästan inte kan få bort fläckarna från dem!

    Ha det fint! :-)

    SvarSlett
  7. Og til Norge kom de med munkene og nonnene...spiselig som planten er...

    Flotte bilder!
    Ønsker deg en fin fotosøndag!

    SvarSlett
  8. Håper solen snart skinner på deg igjen. Flotte bilder som muntrer opp i en veldig grå dag på Ål.
    Fortsatt god sommer.

    SvarSlett
  9. Jeg synes jeg så forsiden på VG igår om at varme og superværet er i anmarsj ...og varer til september. Men takk for lekre bilder - det er små herlige soler av ypperste kvalitet. Vi er på fjellet og alt drukner i tåke...

    SvarSlett
  10. Praktfulle små soler dette! Særlig det siste ble jo ekstra fint med alle samlet på et sted :)
    Kos deg med "gjenferd" -er snart ferdig, og er like fornøyd med Nesbøs skrivekunst som alltid :)

    SvarSlett

Thanks for visiting and leaving me a comment!