Choose your language

lørdag 3. april 2010

My monochrome images in colors

I often wonder how the monochrome images I see around will look like in colors ... so here are mine - but only posts from Italy this time! Last one first!

Le Castella di Isola Capo Rizzuto

This ancient castle in the sea lies on the Ionian coast, land of ancient traditions, in the locality of Punta delle Castella, Province of Crotone, Region of Calabria. There are settlements that date back to the period of the Great Charter (VI cent. BC) and to the Roman one (II-I cent. BC).



View from Gerace to Locri (former Gerace Marina) and the Ionian sea



Same view as above (from Gerace to Locri and the Ionian sea)

Gerace is a town and comune in the province of Reggio Calabria, Calabria, Italy. The town stands on a hill formed of conglomerates of sea fossils from 60 millions years ago. Gerace is located about 10 km inland from Locri. The view from Gerace is fantastic, all the way round the hill!



My hubby on the beach in Tropea

Tropea is a municipality located within the province of Vibo Valentia, in Calabria. The town is situated on a reef in the gulf of St. Euphemia (Western Calabria) in the Tyrrhenian Sea. Tropea is a famous bathing place, but we visited in October so we were lonly on the beach.

Wallpainting in the old city of Tropea



Santa Maria, Calabria (not far from Tropea)


Tropea beach



Tropea beach

6 kommentarer:

  1. Et flott knippe med herlige bilder, må si at det første var lekkert i farger også, fikk fram en mer effektfull dybde i det. Fantastiske omgivelser du beveger deg i.

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  2. Flotte bilder! Og jeg synes kanskje det var ørlite finere i farger:-) Herlig sted som man får lyst til å besøke.. også lengter jeg enda mer etter sommer. Jeg har tatt bilder av stranda vår i dag og den er fri for snø og is!
    Ha en fin dag, klem:-)

    SvarSlett
  3. Hei du, bildet ble tatt på onsdag som var, både det og det under, med litt tid mellom bare. Norsk natur har mye lekkert å by på, det skal være sikkert. :)

    SvarSlett
  4. Har sagt det før, men gjentar så gjerne, feiende flotte bilder du gir oss fra Italia!! bare elsker det så, bildene, landet, maten, vinen og ja, til og med det litt kaotiske folket trives jeg sammen med :-) litt action vet du, er bare litt slik jeg. Har feriert i Hellas og ja, ørten ganger på forskjellige øyer, men ikke den plass jeg tives så godt som på den `støvel`n` du.

    Dommer seg ut ja, he he. Lite selvhøytidelig denne huldra skal du vite, og motto er nå litt at; en får det ikke mer morro enn hva man gjør det til selv (eller GJØR med selv selv, som min veldig desperat single arbeidskolega sier :-)

    Godvær i trøndelage ja, et lite skydekke ligger nå over her,så knall sol er det ikke du, emn absolutt vær tlå kose seg utendørs i. Deilig med fri gitt!! jeg koser meg stort, og hadde jeg vært litt mer forutseende du hadde jeg skulle gifta meg til litt mer rikdom og gått sånn og slengt hver dag vært noe det gitt... Bare kjørt rundt på fototur :-) en undrer på hvor lenge en hade holdt ut det du før en hade blitt lut lei...

    Nå skal noe her vekkes opp fra de døde for kjærringa vil ut på tur!!!

    Ha en toppers dag snuppa, så snakkes vi til kvelds.

    SvarSlett
  5. kanon bra bilder, 1 bilde var spennende vinkling på . Bilde nr 4 var såå idyllisk. Ser ut som du er på et lite stykke paradis :)

    SvarSlett

Thanks for visiting and leaving me a comment!